segunda-feira, 15 de novembro de 2010

Aprenda a usar Sub-Surface Scatter no Maya

Olá pessoal, bom infelizmente eu falo pouco sobre o Maya ou outros softwares por que eu trabalho com 3ds max, e minhas pesquisas acabam indo mais para esse lado.
Mas ocasionalmente eu encontro alguns materiais ótimos como esse, são 4 vídeos aulas de 1 hora de duração produzidas pela Gnomon.

Intro to Subsurface Scattering:
Translucency is a characteristic of many materials, both natural and man made. From leaves and murky water to wax, sandblasted glass or skin, many objects that may be opaque will still absorb light into the surface. Subsurface Scattering is a rendering technique that allows for the simulation of translucency in Mental Ray.

Skin Shading with Mental Ray
Chapter One: Working with the Fast-Skin Material:
Rendering skin with the natural appearance of translucency, specularity and reflection is achievable thanks to the Mental Ray Fast-Skin material. This tutorial demonstrates how to build the necessary shading network and manage the many attributes available.

Skin Shading with Mental Ray:
Chapter Two: Mapping Color, SSS Layers and Bump

Skin Shading with Mental Ray:
Chapter Three: Layering Specularity and Reflections

2 comentários:

Unknown disse...

O meu querido, os links são de vídeos privados.
Abraço

Unknown disse...

Os vídeos não estavam bloqueados quando postei, apenas estavam protegidos para não serem incorporados, precisava assistir no vimeo.
Mas realmente, agora parece que estão bloqueados, talvez eles liberem novamente dentro de um tempo.

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